Topsælgere
0 anmeldelser
1.100,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: Kun få stk. tilbage
0 anmeldelser
3.600,00DKK  m/Moms
Lager: Kun få stk. tilbage
0 anmeldelser
3.600,00DKK  m/Moms
Lager: Kun få stk. tilbage
0 anmeldelser
3.350,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
4.150,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: Kun få stk. tilbage
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
3.600,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
3.600,00DKK  m/Moms
Lager: Kun få stk. tilbage
0 anmeldelser
3.350,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
4.150,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
3.200,00DKK  m/Moms
Lager: Kun få stk. tilbage
0 anmeldelser
2.700,00DKK  m/Moms
Lager: På lager
0 anmeldelser
3.350,00DKK  m/Moms
Lager: På lager

Martha og Werner mødte hinanden i 1948, hvor de efterfølgende emigrerede fra Schweitz til først Canada og derefter til USA, hvor de slog sig ned i det nordøstlige USA. Her nød de tilværelsen med friluftsliv og vandsport ved Adirondack. Det er et område, der mindede dem om deres schweiziske hjemegn. I 1955 købte de deres første kajak, en Klepper Arius dobbeltkajak, som blev flittigt brugt på ture med de to drenge, Werner Jr. og Eric, som var friske på at tage med deres forældre ud på eventyr. Som en moderne mand, lod Werner altid Martha teste de nye pagajer.

Da Werner Senior i 1959 byggede sin første kajak, blev han frustreret over, at han ikke kunne finde en pagaj, der passede til hans behov. Da familien havde en begrænset økonomi, og de var vant til selv at lave deres egne veste og andet udstyr, var det naturlige skridt for Werner Senior også at lave sin egen pagaj. Dermed tog han det første skridt ad den vej, der skulle præge hele hans familie i mindst et halvt århundrede frem i tiden.

I 1964 rykkede familien Furrer teltpælene op og drog mod vestkysten, hvor de slog sig ned i Washington State. Her købte Werner Senior sin første glasfiberkajak, men stødte ind i det samme gamle problem - ingen ordentlig pagaj. Så var det tilbage til værkstedet, hvor han designede og byggede en ny pagaj, der matchede hans nye kajak. Herefter deltog han i sit første race, bevæbnet med sin nye kajak og sin nye pagaj.

I slutningen af 60’erne og starten af 70’erne blev familieferierne brugt på ture med kajakken. Meget af tiden tog de rundt til stævner, hvor især Werner Jr. gjorde sig bemærket i nationale konkurrencer, hvor både kajak og udstyr var hjemmelavet. Det var slalom og white water kajak, der drev familien, men den kommende tid skulle ændre på dette.

I 1971 begynder de første tegn på en egentlig forretning at vise sig, selvom det aldrig var planen at skabe en virksomhed ud af familiens passion. Men efterhånden kom der flere venner og bekendte til Werner Jr. og bad ham bygge pagajer til dem. Med hjælp fra Werner Senior, fik de lavet en håndskreven brochure og den efterfølgende stigning i salget, gav familien bedre mulighed for at finansiere den voksende passion for slalom racing. Dermed var en virksomhed blevet skabt.

Herefter gik det stærkt. Med Werner Senior som vigtig inspirator og sparringspartner, udviklede de designs til både pagajer og kajakker. De oprindelige pagajdesigns var alle rettet mod white water og slalom, men med en voksende interesse for kajaksporten og med et stigende fokus på touring og rekreativt kajaksejllads, erkendte Werner Jr., at der skulle andet til for at flytte firmaet videre. Med de nye tendenser skulle der ændres på designet. Denne tanke førte til udviklingen af det asymmetriske blad, hvor oversiden er længere end undersiden, hvilket i dag er standard for alle touringpagajer, uanset producent. Det asymmetriske blad blev videreudviklet med det revolutionerende dihedrale design, og dermed blev den første Werner San Juan pagaj skabt. En pagaj som stadig danner fundamentet for Werners design af touringpagajer i dag.

I 1987 roede Ed Gillett fra Callifornien til Hawaii. En tur på 2000 mil, som han selvfølgelig gennemførte med en Werner pagaj. Hans kommentar om pagajen efter turen var: ”Thanks for making strong paddles! I felt secure in 15’ seas and 30 knot winds.”

I 1988 skiftede det voksende familieforetagende navn fra Northwest Design Works til Werner Paddles, som vi kender det i dag, og der fokuseres 100% på udvikling og produktion af pagajer. Innovationen fortsatte og med nye ideer satte Werner Paddles endnu en gang en ny standard i kajaksporten, da de i 1992 introducerede et særligt design til High Angle roeren. Pagajer der er skabt til kajakroere, som ror med en høj rostil. Endnu et design der er blevet standard for andre producenter i dag.

Samme år introduceredes nye metoder til at producere pagajer ved brug af højtryks støbeforme, som giver mere ensartede pagajer, både i vægt og styrke. De nye metoder og det voksende marked gør, at Werner Paddles i 1996 flyttede til Sultan, Washington State, hvor de i dag har hovedkontor.

I 1996 var også året, hvor Chriss Duff var den første til at ro rundt om Irland i kajak, en tur på 1200 mil. Dette blev gjort med en Werner High Angle pagaj, hvilket var med til at give øget legitimitet til det nye koncept med en høj rostil for touringroreren.

I starten af nullerne introduceredes flere nye og revolutionerende designs, som Neutral Bent Shaft, det første ergonomiske skaft til pagajer. Her efter fulgte Werner Paddles specielle delingssystem, som giver mulighed for individuel skivning af pagajen, det der er videreudviklet til Smart View Adjustable Ferrule System, som vi kender i dag. Begge designs er forsøgt kopieret af andre store pagajproducenter.

I 2013 havde Werner Paddles 50 års jubilæum, og her lanceredes Oviation ”Werner Sr.” Special Edition pagajen. Med Werner Seniors mere end 50 års erfaring er det velfortjent, at denne jubilæumspagaj bærer hans personlige signatur på bladet.

Historierne og minderne, der er skabt af Furrer familien, er fundamentet for deres firma den dag i dag. Familie og venner, og deres eventyr er, hvad der gav brændstof til Werner Seniors passion for at designe og skabe endnu bedre pagajer. Hos Werner Paddles kalder de dette princip for Ultimate Paddle Performance, det er deres ”mission statement”. Hos Werner Paddles tager de deres mission alvorligt. Uanset dit niveau eller dine færdigheder så er det deres ambition, at du som kajakroer skal have sjove og gode oplevelser på vandet. For at nå dette mål har de opsat deres Advanced Designs and Fit standard. Pagajen skal passe til dig som kajakroer, sådan at du oplever bedst mulig komfort og mindst mulig træthed, og dermed får du de bedste betingelser for bedre fysiske præstationer med din kajak. Målet for deres design er at skabe pagajer med lave svingvægt, godt greb i vandet og perfekt balance. Kombineret med deres faglige stolthed og håndværk af høj kvalitet vil deres mission være tydelig, hver gang du tager en Werner pagaj i hånden. I hvert eneste pagajtag kan du mærke deres engagement og opmærksomhed for detaljerne. Det er løftet til dig fra folkene hos Werner Paddles.

Troen på den perfekte pasform og et avanceret design er nøgleingredienserne i Werner Paddles filosofi for Ultimate Paddle Performance - den ultimative pagajoplevelse og præstation. Når roere fra alle discipliner og niveauer tager på vandet, er de alle ude efter den samme oplevelse - mest muligt sjov og med så lidt træthed som muligt. Det starter med et godt fit, altså en god pasform, og med det følger mere komfort og reduceret træthed på vandet. Præstationen er kernen i deres designs, med fokus på lav svingvægt, et godt greb i vandet, gnidningsløst tag og ultimativ balance. Werner Paddles lover at deres stolthed og kvalitetshåndværk vil være fremtrædende, hver gang du tager fat i en pagaj for at tage på vandet. Du kan mærke det i hvert eneste pagajtag. Pagajerne fra Werner Paddles laves i tre forskellige serier, afhængig af produktionsteknik, præstation og materialer: Standard Performance, Premium Performance og Ultimate Performance.

Standard Performance serien
Pagajerne i Werner Standard Performance serien giver dig den særlige Werner Paddles arv og avanceret design til konkurrencedygtige priser. De er tiltænkt de fritidsroere, som ønsker, at få den fornemmelse en Werner pagaj giver men til en mere overkommelig pris. De er lavet med holdbare nylonblade, der er forstærket med glasfiber, og skafterne er lavet i en blanding af kunstfiber og kulfiber. Pagajerne i Standard Performance serien giver en god balance mellem holdbarhed og funktionalitet.

Premium Performance serien
Dette er de stærkeste af Werner pagajerne, og det er disse pagajer, der har givet Werner Paddles deres ry for at lave ”bomber proof” pagajer. De giver den bedste kombination mellem lav vægt, stivhed og holdbarhed. Disse sliderpagajer er skabt til et hårdt brug over lang tid. Premium Performance pagajerne laves i både glasfiber og kulfiber. Glasfiber udgaverne laves med bladene i translucent glasfiber, som giver pagajerne et helt særligt udtryk. Der er stor fokus på pagajernes svingvægt, hvor kulfiberudgaverne har den laveste svingvægt.

Ultimate Performance serien
Dette er de ultimative pagajer til den krævende feinschmecker. De er lavet i fuldt kulfiber og med skumkerne i bladene. Det giver pagajer med en smidig og gnidningsfri fornemmelse i vandet. Bladene har mere volumen, og skumkernen hjælper aktivt bladet ud af vandet ved slutningen af rotaget, hvilket gør at man bruger mindre energi på længere ture. Den glatte bagside på bladet forøger pagajens præstation ved at lade vandet passere uhindret om pagajen, det giver gnidningsfrie, rolige og flydende pagajtag i alle retninger. Med Werner Ultimate Performance pagajerne får du en pagaj, hvor den mest avancerede design og produktionsteknik bringes sammen, og giver dig som kajakroer den ultimative præstation på vandet.

Det der startede i en garage, som en frustration over manglende udvalg af pagajer, har udviklet sig til at være verdens førende producent af pagajer. Hver eneste pagaj er bygget med stolte håndværkstraditioner på Werner Paddles faciliteter i Washington State, USA. Her er der mere end 75 ansatte, som alle lægger en stor stolthed og dedikation i deres håndværk, og flere af de ansatte er selv aktive i kajaksporten.

Hos Werner Paddles har de et ønske om at være en aktiv del af deres lokalområde, hvor de er deltagende og giver tilbage. De behandler deres ansatte, samarbejdspartnere, forhandlere, team og kunder med den yderste respekt, som en slags forlængelse af den familie, der startede det hele. De tror på, at håndlavet i Sultan WA er noget, man kan være stolte af - både i dag og i fremtiden. Werner Paddles designer og bygger pagajer efter en højere standard og med en utrolig opmærksomhed på detaljen, som helt sikkert får deres pagajer til at præstere, som de gør. Den stolthed de lægger i deres arbejde, spænder fra designere, testere og håndværkere, og, håber de, til hænderne på de roere verden over som vælger en pagaj fra Werner Paddles. De arbejder på at fastholde arbejdspladser i USA. Deres plads i lokalsamfundet, nu og i fremtiden, er smedet af deres fortid og historie, med ønsket om at skabe pagajer, hvor du kan mærke forskellen med hvert eneste tag.

En Werner pagaj er bygget til at blive brugt. Længe og hårdt. Men som de selv siger, husk at en Werner pagaj er skabt til at blive brugt, ikke misbrugt! En pagaj er skabt til at ro med, og det er de forhold, der tages i betragtning, når der arbejdes med design, præstation, materialer og form. Så du får det bedste greb i vandet med mindst mulig træthed til følge. Når en pagaj bruges til andet end at ro med, så som redninger, balancestang ved ind og udstigning og rul, så bringes pagajen hurtigt i en stressposition, som den ikke er skabt til. Så disse discipliner skal indøves og udføres med omtanke. En Werner pagaj skal bruges, ikke misbruges.

Et logo med flere fine historier indbygget. Det store W og det store M repræsenterer henholdsvis Werner og Martha, men de symboliserer også vandet og bjergene, de steder de begge satte så højt, og hvor de har opfostrede deres børn. Logoet med det store W og M blev første gang brugt på deres pagajer i 1965, flere år efter de havde lavet de første pagajer. Som familien blev større, blev cirklen tilføjet. For at repræsentere sammenholdet med hele familien, Werner og Martha og de 4 børn: Werner Jr., Eric, Bruce og Melinda. Som det sidste er de to små fugle tilføjet, for at fejre den frihed de føler, når de er på vandet og ude i naturen. En familiehistorie de kan være stolte af.

Werner Paddles - Handcrafted in Washington State, USA